ایرانی توانمند
Business is booming.

کارگاه آموزشی «گردشگری پایدار در ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در دوره پسا کرونا» برگزار می‌شود

9

۰
کارگاه آموزشی «گردشگری پایدار در ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در دوره پسا کرونا» برگزار می‌شود

ازروابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میراث جهانی به مناسبت روز جهانی گردشگری با شعار گردشگری برای رشد فراگیر، از ۵ تا ۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در حال برگزاری است.

در افتتاحیه و نخستین روز از این برنامه که با حضور حجت ا… ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، جعفر جعفری از دانشگاه ویسکانسین امریکا، محمد‌رضا مجیدی رییس کل باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حمید ضرغام بروجنی از دانشگاه علامه طباطبایی و پروین داداندیش رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌غرب همراه بود مواردی در خصوص گردشگری پایدار مطرح و محققان این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در دومین روزاز دانشگاه آنلاین گردشگری پایدار و میرا‌ث‌جهانی ناصر رضایی رئیس گروه گردشگری، میراث‌طبیعی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و عضو هیئت مدیره انجمن علمی گردشگری ایران در قالب کارگاه آموزشی به بیان مواردی در خصوص گردشگری پایدار در ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در دوره پسا کرونا می‌پردازد.

در همین روز مینو اصفهانی از دانشگاه NW آفریقای‌جنوبی در خصوص توریسم پایدار در مناطق طبیعی تحت حفاظت از تئوری تا عمل (مطالعه موردی پروژه تحقیقاتی در آفریقا جنوبی، ایران و نیوزلند) مطالبی را بیان می‌کند.

سومین روز از این برنامه با سخنرانی فایبو کاربنه نماینده ویژه ایران در موسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری از دانشگاه کوونتری انگلستان همراه است که وی به بیان پایداری، میراث‌فرهنگی و گردشگری :مسیر ایران (تجزیه، تحلیل و فرصت‌ها) به زبان انگلیسی می‌پردازد.

همچنین صادق صالحی دانشیار جامعه‌شناسی محیط‌‌زیست دانشگاه مازندران و مدیر هسته پژوهشی توسعه و محیط‌زیست دانشگاه مازندارن موضوع گردشگری پایدار و مشارکت جامعه محلی:استراتژی نوین برای حفاظت میراث‌طبیعی را به بحث خواهد نهاد.

در اختتامیه این برنامه فرید جواهد‌زاده رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران، مهران مقصودی مدیر پایگاه میراث‌جهانی لوت و رئیس موسسه جغرافیایی دانشگاه تهران، علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، شهاب طلایی عضو هیأت‌علمی و مدیر هسته جهانگردی فرهنگی دانشگاه امام صادق (ع) و مهنا نیک‌بین دبیر کل باشگاه گردشگری فرهنگی پایدار یونسکو و مدیر هسته توسعه پایدار گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی تهران‌غرب حضور دارند و هریک در خصوص موارد مورد بحث در حوزه گردشگری سخنرانی می‌کنند.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.