ایرانی توانمند
Business is booming.

وحدت عامل قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران است

وزیر کشور:

41

وزارت کشور :  دکتر وحیدی وزیر کشور در سخنرانی خود در آئین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وحدت رمز و عامل عزت، سربلندی، قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر احمد وحیدی روز پنجشنبه در آئین تکریم موهبتی و معارفه حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان سرزمین اسطوره‌هایی است که در عمق تاریخ ما جا دارد و همواره بخش مهمی از میراث فرهنگی ایران هستند، در واقع از این سرزمین بزرگانی برخاستند که در تاریخ طنین افکن شدند.

وی افزود: وظیفه همه مسوولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است.

وزیر کشور گفت: امروز قلب مردم ایران اسلامی برای مردم سیستان و بلوچستان می‌تپد و این نشان دهنده اینست که ملت ایران یک ملت واحد و منسجم است.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در طول تاریخ نماد مقاومت و بصیرت بودند و همواره نشان دادند که ملت ایران در تمام عرصه‌ها متحد هستند.

وحیدی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای توانمند در عرصه‌های مختلف مدیریتی، تصریح کرد: به طور قطع باید از نیروهای توانمند بومی سیستان و بلوچستان در رده‌های مختلف مدیریتی استفاده شود.

وی اظهار داشت: ما یک مساله بیشتر نداریم و آن خدمت به خلق خدا است و در صحنه مسوولیت، جز این مهم برای خود شأنی قائل نیستیم.

خشنودی از حضور در جمع مردم استان

وزیر کشور با بیان اینکه خوشحالم که توفیق شد برای دومین بار در چند هفته اخیر در خدمت مردم سیستان و بلوچستان باشم افزود: همه عزیزانی که دغدغه های خود را در استان بیان کردند، نکات مهمی را مطرح کردند و همه‌ ما مسوولان و افرادی که در این نشست حضور دارند یک مساله بیشتر نداریم و آن خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم نباید، شب و روز بشناسیم.

دکتر وحیدی با اشاره به اینکه امروز در نقاط مختلف کشور، مردم دلشان برای سیستان و بلوچستان می‌تپد گفت: امروز در هواپیما در مسیر استان، گروه‌های جهادی را دیدم که گمنام خدمت می‌کنند و از کسی انتظاری ندارند، چرا که محبت به این استان در همه جای کشور وجود دارد و این نشان‌دهنده این است که ملت ایران منسجم و واحد است.

وی با بیان اینکه ملت و کشور ایران ۴۲ سال در برابر همه‌ی فشارها ایستاد و با این وجود به جلو حرکت کرد، ادامه داد: برای حتی کشورهای بزرگ دیگر یک صدم تحریم‌های در مورد ما اعمال می‌شد، دچار فروپاشی می شدند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما باید برای عزت ملت و کشور، کار و تلاش کنیم تصریح کرد: برادر عزیزمان آقای احمدعلی موهبتی استاندار سابق سیستان و بلوچستان، در طول دوره حضور در استان بسیار تلاش کردند و تسلط ایشان بر مسائل استان را در همین مدت، ملاحظه کردم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انسانی سیستان و بلوچستان ارزشمند هستند و از حضور همه‌ی آنان استفاده می‌شود، اظهار داشت: من امروز یک بار دیگر مراتب اخلاص و ارادت و اراده قاطع دولت سیزدهم و ریاست جمهوری محترم در خصوص تلاش وافر برای رشد این استان را به مردم منطقه اعلام می‌کنم.

توسعه و پیشرفت در گرو حفظ امنیت و انسجام

وحیدی با اشاره به مقاومت مردم سیستان و بلوچستان در برابر توطئه‌ها، اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند ناامنی در این استان ایجاد کنند، اینها ضد مردم هستند زیرا هر جا که ناامنی ایجاد شود، پیشرفت محقق نمی‌شود و در نهایت مردم در فقر و مشکلات خواهند بود، اما مردم این استان چه شیعه و چه سنی و همه‌ اقوام و مذاهب نشان دادند که ملت ایران منسجم است.

وی با بیان اینکه نگاه ما توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان است و دنبال فردی بودیم که با این نگاه منطبق باشد، مدرس خیابانی را به عنوان فعالی معرفی کرد که انواع کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های سیمان و فولاد را راه اندازی کرده و در فعالیت‌های مختلف تولیدی از جمله فعالیت‌های معدنی مشارکت داشته است .

وحیدی در خصوص مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان گفت: ایشان، پیش از این مسوولیت یک هلدینگ سرمایه‌گذاری با نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه را بر عهده داشتند و در همین مدت کم مسوولیت این هلدینگ، ارزش سرمایه مردم را با شتاب زیاد ارتقاء دادند.

وزیر کشور تصریح کرد: ما اینجا چنین مدیری می‌خواهیم که سرمایه‌گذاری را دنبال کند؛ مدرس خیابانی یک مدیر توانمند، باهوش و پرتلاش است. البته بعضی از سر ناآگاهی حرف‌هایی می‌زنند که غلط است و نباید بزنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین گزینه ای را که می‌توانستم برای سیستان و بلوچستان در نظر گرفت انتخاب کردم، گفت: مدرس خیابانی در حالی که می توانست در مرکز سرمایه‌گذاری باشد به این استان آمد و ایشان دغدغه ای جز خدمت به مردم ندارند.

وحیدی ادامه داد: مدرس خیابانی جزو کاندیداهای وزارت صمت در ۲ دولت هم بودند و انتخاب یک چنین ظرفیت راهبردی، تحقق قولی بود که رییس جمهوری دادند و ما تلاش کردیم یکی از بهترین‌ها را برای توسعه و پیشرفت منطقه انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار سیستان و بلوچستان به پیگیری پر قدرت امور، عزم راسخ و ابتکار مشهور بوده و مدیر توسعه‌ای است ، بیان کرد: ایشان با در طرح های با سرمایه‌های بزرگ کار کرده و یکی از طرح‌هایی که در دست اجرا دارند طرح انتقال آب است که برای آن فکر، طرح و ایده دارند.

وزیر کشور تصریح کرد: همچنین یکی از کارهای مهم مدرس خیابانی این خواهد بود که تبادلات مرزی ایران با کشورهای دیگر از مبدا سیستان و بلوچستان را برقرار کنند.

دکتر احمد وحیدی صبح امروز پنجشنبه به اتفاق هیات همراه به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و در بدو ورود مورد استقبال جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

حسین مدرس خیابانی با پیشنهاد وزیر کشور و به استناد مصوبه جلسه مورخ ۲۱-۶-۱۴۰۰ هیأت محترم وزیران، به سمت استاندار سیستان و بلوچستان منصوب و جانشین احمدعلی موهبتی شد.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.