ایرانی توانمند
Business is booming.

مدل تبلیغات در کارآفرینی اینترنتی

سرمایه گذاری در سایت, فرصتهای اینترنتی, مقالات

0 54

مدل تبلیغات در ادامه مدل های رسانه ای بوجود آمده است.
رسانه ها و در این مورد وب سایت، محتوا و خدمات (ایمیل، چت، وبلاگ)ارائه می دهند(معمولا رایگان) که با تبلیغات همراه است. این تبلیغات تمام یا بخش عمده درآمد را برای سایت دارد. این سایت رسانه ممکن است تولید کننده محتوا یا توزیع کننده اطلاعات تولید شده توسط دیگران باشد. مدل تبلیغات وقتی بهترین بازده را دارد که ترافیک بازدید سایت بسیار بالا باشد یا سایت بسیار تخصصی باشد.
پورتال
پورتال: معمولا یک موتور جستجو است که می تواند شامل محتواها و خدمات متغییر باشد. مقدار زیاد ترافیک کاربران باعث می شود تبلیغات سودآئر باشند و امکان متنوع سازی خدمات سایت را فراهم می کند. یک پورتال قابل شخصی سازی امکان انتخاب ظاهر و محتوای دلخواه هر کاریر را فراهم می کند. پورتال های تخصصی اطلاعات، جامعه های مجازی و کاربردهای مربوط به یک رشته خاص را ارائه می دهند.
مثال:yahoo.com
دسته بندی شده:
این سایتها لیست فروش یا لیست موردعلاقه خرید را تهیه می کنند. پرداخت هزینه برای قرار گرفتن در لیست معمول است اما در برخی موارد حق عضویت نیز باید پرداخت کنید.
مثال:Monster.com, Craigslist, Match.com
ثبت نام اعضا:
سایتهایی که محتوای آنها رایگان است اما دسترسی به این محتواها نیاز به عضویت در سایت و پر کردن فرم مشخصات دارد. عضویت امکان تشخیص فعالیتهای کاربر در سایت و علایق وی را فراهم می کند که می تواند برای نشان دادن تبلیغات متناسب با علایق وی استفاده شود.
مثال:NYTimes
تبلیغات مبتنی بر کلمه جستجو:
فروش تبلیغات متناسب با کاربر بر اساس کلمات کلیدی که توسط کاربر وارد می شوند. مدل ”پرداخت بازار عملکرد“ شرکت Overture. (“pay-for-performance” model)
مثال: Google, Overture
تبلیغات زمینه ای / بازاریابی رفتاری
تولیدکنندگان نرم افزار رایگان که یک قسمت تبلیغاتی نیز به آن اضافه می کنند. مثلا نرم افزاری که به مرورگر اینترنت اضافه می شود و فرم های سایت ها را به صورت اتوماتیک پر می کند و لینکها یا پنجره های تبلیغاتی را نیز همزمان با گردش در اینترنت به کاربر نشان می دهد. تبلیغات زمینه ای می تواند خدمات تبلیغات هدفمند را بر اساس محتوای صفحات اینترنتی کاربر بفروشد.
تبلیغات محتوا محور
این نوع تبلیغات که اولین بار توسط گوگل استفاده شد از دقت موتور جستجو در انتخاب دقیق تبلیغات استفاده می کند. گوگل با استفاده از موتور جستجوی خود مفهوم صفحه اینترنتی را تشخیص می دهد و سپس بطور اتوماتیک تبلیغات متناسب با آن را در هنگام بازدید کاربر از آن صفحه نشان می دهد.
مثال:Google
Intromercials
تبلیغات انیمیشنی که در ابتدای ورود به یک صفحه یا دیدن یک محتوا نمایش داده می شود. مثلا بعضی سایتهای شبکه های خبری قبل از نشان دادن یک فیلم یک خبر چند ثانیه فیلم تبلیغی قبل از آن نمایش می دهند و سپس محتوای مورد نظر را نمایش می دهند.
مثال:CBS MarketWatch
Ultramercials
تبلیغات آنلاین محاوره ای که نیاز به پاسخ دادن متناوب کاربر دارند تا بتواند محتوای مورد نظر را ببیند.
مثال:fordvehicles.com
مدل واسطه گری اطلاعات
اطلاعات در مورد مصرف کننده ها و سلایق مصرف آنها با ارزش است، مخصوصا وقتی این اطلاعات به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و برای هدف گیری در برنامه های بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند. همینطور اطلاعات در مورد تولید کننده ها و محصولات آنها برای مصرف کننده ها در هنگام خرید با ارزش است. برخی شرکتها نقش واسطه اطلاعات را به عهده دارند و با اطلاعات خود خریداران و/یا فروشندگان را کمک می کنند تا در یک بازار بتوانند تصمیمات درستی بگیرند.
شبکه های تبلیغاتی
شبکه ای که تبلیغات بنری را به اعضای شبکه خود تغذیه می کند و تبلیغ کننده ها را قادر می سازد تا برنامه های بازاریابی بزرگی را به اجرا در بیاورند. شبکه های تبلیغاتی اطلاعا ت مرتبط با مصرف کننده ها را جمع آوری می کنند که می تواند در تجزیه و تحلیل کارآیی برنامه های بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد.
مثال:DoubleClick
خدمات سنجش مخاطبان
مراکز ارائه خدمات تحقیقات بازار در مورد مخطبان اینترنتی.
مثال:Nielsen//Netratings
بازاریابی انگیزشی
برنامه وفاداری مشتری که برخی مشوقها را به کاربران ارائه می دهد امتیازهای قابل تبدیل به اعتبار خرید، کوپونهای تخفیف خرید.
اطلاعات جمع آوری شده از کاربران در این مورد برای استفاده های بازاریابی فروخته می شود.
مثال:Coolsavings
فراواسطه گری
فرایند مبادله را بین خریداران و فروشندگان از طریق فراهم کردن اطلاعات جامع و خدمات جانبی، تسهیل می کند بدون اینکه خودش درگیر فرایند خرید و فروش بشود.
مثال:Edmunds

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.