ایرانی توانمند
Business is booming.

مجموعه کتاب‌های «ایران توانمند» رونمایی شد

0 54

مجموعه کتاب‌های «ایران توانمند» که شامل چهار جلد است و به تفکیک شهر و استان به توانمندی‌های کشور پرداخته است رونمایی شد.

خبرگزاری مهر: مجموعه کتاب‌های «ایران توانمند» رونمایی شد.

حبیب‌الله گل‌محمدی گردآورنده کتاب‌های «ایران توانمند» صبح امروزچهارشنبه ۲۶ خردادماه، در این جلسه گفت: این مجموعه کتاب در چهار جلد به توانمندی‌های کشور به تفکیک شهر و استانی پرداخته است. ما با این نگاه که بتوانیم نگاه دوسویه بین مردم و حاکمیت ایجاد شود و با نظر اساتید شورایی تشکیل دادیم که خروجی آن اتاق فکری را پدید آورد تا بتوانیم این مجموعه کتاب را با چهار رویکرد به انتشار برسانیم تا راهگشایی برای دولت آینده باشد.

وی با بیان اینکه این طرح آمایشی از یک سال پیش کار خود را در قالب تشکلی مردمی آغاز کرد، توضیح داد: ایران توانمند، این تشکل مردم‌نهاد توانست در برهه‌ای از زمان که باید تغییری در رویکردها به وجود آید، سوالاتی را طرح کرد و جواب مردمی دریافت شد. در هر استان یک نفر انتخاب شد و مطالب آمایشی را واکاوی کردیم که ۴ جلد کتاب به تفکیک استانی تهیه شود. همچنین، در هر بخش ۱۰ موضوع اولویت‌دار را در این طرح آمایش آوردیم و امیدواریم این کتاب پویاتر شود. گل‌محمدی بیان کرد: نگاه ما این بود که بخش‌های مغفول‌مانده ایران بزرگ و توانمند که در گذشته روی ظرفیت‌هایش کار نشده، مورد واکاوی قرار گیرد.

گل محمدی تصریح کرد: الان به نتایج مطلوب رسیدیم که این کتاب برای رییس جمهور آینده راهبرد مناسبی خواهد بود تا راهی برای دولت آینده باز شود. البته این کتاب زیر نظر حجت‌الاسلام رییسی کار شده است. گام دوم ما این بود که کتاب سند تحولی وزارت بهداشت و سلامت به کمک حمیدرضا علیزاده به کمک هزار پزشک در سراسر کشور تدوین شود که این امر نیز میسر شد. این نگاه در این سند تحولی آورده شده و دکتر علیزاده حدود ۶ ماه برای تدوین این سند تلاش کردند.

گردآورنده کتاب‌های «ایران توانمند» در پایان گفت: ایران توانمند یک تشکیلات مردم‌نهاد است که با این رویکرد خواستیم مسائل و مشکلات توسط مردم حل شود و ثروت ملی نیز بین مردم تقسیم شود. کمیته‌های مختلف فعال شدند و امیدواریم به زودی طی یک ماه آینده کتاب‌هایی در موضوعات دیگر راهبردی منتشر شوند که شاهد تحولی عظیم باشیم.

 

نکته : تشابه اسمی ستاد  مردم نهاد ایران توانمند با نام پایگاه اختصاصی ایرانی توانمند در حوزه تخصصی علوم پایه ، فنی و مهندسی از هیات مطبوعات داری مجوز می باشد خط فکری و کاری این رسانه هیچگونه ارتباطی وجود ندارد.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.