ایرانی توانمند
Business is booming.

توانمندی ایران در اجرای سازه‌های نوین آبیاری‌

سرپرست معاونت آب و خاک گفت:

1,016

توانمندی ایران در اجرای سازه‌های نوین آبیاری‌

سرپرست معاونت آب و خاک گفت: در حوزه سخت افزار و اجرای سازه‌ های نوین آبیاری‌، ظرفیت‌های خوبی در کشور ایجاد شده و ایران در این زمینه در کشور‌های همسایه هم فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‏، فریبرز عباسی در نشست کارشناسی گروه کشاورزی، روستا و عشایر خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه در حوزه سخت افزار وسازه‌های نوین آبیاری، مشکل فنی در کشور وجود ندارد گفت: ظرفیت‌های خوب مهندسی در کشور ایجاد شده است و مشاوران و پیمانکاران خوبی داریم که نه تنها طرح‌های داخل کشور را پشتیبانی می‌کنند، بلکه به کشور‌های همسایه هم سرویس می‌دهند.

عباسی در خصوص برنامه‌های سازه‌ای گفت: رویکرد معاونت آب و خاک وزارت کشاورزی، اتمام و تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور است که تقریبا در تمام استان‌های کشور این طرح‌ها ناقص وجود دارد.

سرپرست معاونت آب و خاک گفت: یکی از طرح ها‌ی اساسی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اراضی دشت‌های خوزستان و ایلام است که در مرحله اول ۲۹۵ هزار هکتار تجهیز و بازسازی، توسعه، و احیاء شده و ۲۵۵ هزار هکتار باقی مانده در مرحله دوم در حال مطالعه و طراحی است که با دریافت اعتبارات مورد نیاز اجرای آن شروع می‌شود.

او گفت: یکی از طرح‌های کلان ناقض و نیمه تمام، طرح‌های شبکه‌ای آبیاری، زهکشی شبکه‌های فرعی استان‌های غرب و شمال غرب کشور است که در سطح ۲۲۷ هزار هکتار در سال ۱۳۹۳ شروع شده است و تاکنون حدود ۱۲۷ هزار هکتار به بهره برداری رسیده و حدود ۱۰۰ هکتار دیگر هم پیشرفت قابل توجه‌ای دارد و بخشی از آن نیازمند منابع مالی و آبی دارد که بخش آبی آن مربوط به وزارت نیرو است که بعد از تامین منابع، اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان‌های ایلام، کرمانشاه کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در اولویت هستند.

عباسی گفت: طرح نیمه تمام دیگر، زهکشی اراضی استان گلستان است که در سطح ۲۸۰ هزار هکتار در حال اجراست.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.