ایرانی توانمند
Business is booming.

اهداف رایج کسب‌ و کار در سال اول

0 5

اهداف رایج کسب‌ و کار در سال اول

اهداف کسب‌وکار در سال اول، اهدافی کوتاه‌مدت هستند، به‌طوری‌که آن‌ها باید واقع‌بینانه، متمرکز و برای ۱۲ ماه که دوره استارت‌آپ است، زمان‌بندی شود. اهداف کسب‌وکاری معمولاً بر رشد، درآمد حاصل از فروش و گسترش کسب‌وکار تمرکز می‌کند.

همه صاحبان کسب‌وکارها باید یک طرح کسب‌وکاری بنویسند که مرحله راه‌اندازی کسب‌وکارشان را تشریح کرده و اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت را شناسایی کنند. اهداف کسب‌وکار در سال اول، اهدافی کوتاه‌مدت هستند، به‌طوری‌که آن‌ها باید واقع‌بینانه، متمرکز و برای ۱۲ ماه که دوره استارت‌آپ است، زمان‌بندی شود. اهداف کسب‌وکاری معمولاً بر رشد، درآمد حاصل از فروش و گسترش کسب‌وکار تمرکز می‌کند.

رشد و توسعه

هدف کسب‌وکار معمولاً بر رشد شرکت در کوتاه‌مدت تمرکز دارد. این رشد به‌طور خاص هیچ ربطی به رشد مالی ندارد اما رشد شرکت شامل مواردی از قبیل مکان، اندازه دفتر کار یا تعداد مشتریان است. برای مثال؛ هدف یک کسب‌وکار خانگی نقل‌مکان به یک دفتر اجاره‌ای و استخدام یک دستیار است. یکی دیگر از اهداف مشابه، توسعه دفتر اجاره‌ای موجود با اجاره مکان‌های مختلف در سراسر کشور و گسترش کسب‌وکار محلی در کل شهر است.

کارمندان و مدیریت

یکی دیگر از اهداف رایج کسب‌وکار در سال اول، گسترش کارکنان و مدیریت کلی شرکت است. کسب‌وکارهای با مالکیت انحصاری یا تک مؤسس، ممکن است یک دستیار و چند کارمند برای کمک به ارائه خدمات یا تولید محصولات استخدام کند ولی یک کسب‌وکار مشارکتی ممکن است ۲۰ نفر کارمند و چهار مدیر استخدام کند. این هدف تا حدی شامل مصاحبه، آموزش و محول کردن مسئولیت‌ها به کارمندان بالقوه توسط صاحب کسب‌وکار است.

به دست آوردن بودجه و تأمین مالی

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، برای گسترش یک کسب‌وکار پول کافی ندارند، بنابراین آن‌ها به دنبال کسب منابع مالی هستند. ممکن است دوستان و خانواده در مورد تأمین مالی با شما صحبت کنند یا بعضی از کارشناسان و مشاوران کسب‌وکار پیشنهاد رفتن به بانک و گرفتن وام یا درخواست کمک مالی از سرمایه‌گذاران را دهند. پیشنهاد می‌کنند که از وام‌های کم‌بهره با مبالغ کمتر برای شروع کسب‌وکار استفاده کنند تا بتوانید خطراتی که در آغاز و توسعه کسب‌وکار وجود دارد را مدیریت و کنترل کنید.
مثلاً به‌جای استفاده از وام ۱۰۰ میلیونی ممکن است بتوانید با وام ۱۰ میلیونی نیز کارتان را شروع کنید و سعی کنید هزینه‌ها را در ابتدا پایین نگه‌دارید زیرا اگر شکست بخورید بازپرداخت ۱۰ میلیون از ۱۰۰ میلیون بسیار راحت‌تر است.

فروش و درآمد

یک استارت‌آپ ممکن است نوساناتی را درفروش تجربه کند، زیرا در ابتدای کار افراد بیشتر در حال یادگیری در مورد کسب‌وکارشان و محصولات و خدمات هستند. بااین‌حال صاحبان کسب‌وکارها ممکن است مقداری را به‌عنوان هدف درآمدی برای پایان سال اول خود در نظر بگیرند. این مقدار بر اساس قیمت و تقاضای محصولات و خدمات محاسبه شود. اگر فردی حوزه فعالیتش طراحی وب باشد و به‌تنهایی کار کند، ممکن است تنها قادر به ایجاد ۱۰ تا ۱۲ وب‌سایت در هرسال باشد. پس بسته به نوع کسب‌وکار، هدف فروش و درآمد در سال اول متفاوت خواهد بود.

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.