ایرانی توانمند
Business is booming.

افراد میلیاردر چه عادت هایی دارند؟

0 51

افراد میلیاردر چه عادت هایی دارند؟
بدون داشتن زیربنایی محکم، ثروتمند نخواهید شد! عادات شما در بلند مدت، تعیین کننده آینده شما هستند. رافائل بادزیاگ، کارآفرین و کارشناس در زمینه روانشناسی کارآفرینی، در کتاب خود تحت عنوان «راز میلیارد دلاری»، ۲۰ اصل را برای میلیاردر شدن و رسیدن به ثروت و موفقیت بیان کرده است.

بادزیاگ برای انجام مصاحبه های رو در رو با ۲۱ میلیاردر خود ساخته کارآفرین در سراسر جهان که دارایی خالص شان دست کم ۱ میلیارد دلار بوده است، ۵ سال زمان صرف کرد و در زندگی شخصی و کاری آن ها، به تحقیق و جستجو پرداخت.

او دریافت که همه این افراد، ۶ عادت مشترک و مشابه با یکدیگر دارند که زیربنای موفقیت مالی و شغلی آن ها را ایجاد کرده است.

در این مقاله، نگاه دقیقی به هر یک از این عادات خواهیم داشت.
۱. میلیاردرها سحرخیزند!

به گفته بادزیاگ، سحرخیزی، یکی از عادت های مشترک همه کارآفرینان موفق است. در بین افرادی که او با آن ها مصاحبه کرد، میانگین ساعت بیداری همه آن ها ۵:۳۰ صبح بوده است و آن ها اظهار داشتند که این عادت نقش مهمی را در موفقیت آن ها ایفا کرده است. این عادت باعث شده تا بهره وری و انرژی آن ها افزایش یابد.

توجه داشته باشید که جک دورسی، مدیر عامل توییتر، پیش از طلوع آفتاب ۶ مایل می دود و ریچارد برانسون، بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره گروه ویرجین نیز، حدود ساعت ۵:۴۵ صبح از خواب بیدار می شود.
۲. میلیاردرها سلامتی خود را حفظ می کنند!

همه میلیاردرهایی که بادزیاگ با آن ها مصاحبه کرد، فارغ از سن و سال شان، یک رژیم غذایی و روتین ورزشی سفت و سخت داشتند. حتی پیرترین افراد نیز، مرتب به باشگاه می رفتند و یا می دویدند.

لیریو پاریسوتو، سرمایه گذار بزرگ، به بادزیاگ گفته بود که هفته ای سه بار روی تردمیل می رود. بیش تر آن ها ورزش را در روتین صبحگاهی خود گنجانده بودند و برخی از آن ها در دوران جوانی، ورزشکاران حرفه ای بوده اند.

بادزیاگ افزود که ورزش کردن برای کسب و کار نیز، فواید زیادی به همراه دارد. ورزش به شما انرژی و توان ذهنی می بخشد، به افکارتان وضوح بیش تری می دهد، از شما فردی منظم و ثابت قدم می سازد و به تدریج موفقیت را به رگ های شما تزریق می کند. همچنین، کار گروهی، بُرد و باخت و تواضع را نیز، به شما خواهد آموخت.
۳. میلیاردرها مطالعه می کنند!

به گفته بادزیاگ، علاوه بر ورزش، مطالعه کردن نیز یکی دیگر از فعالیت هایی است که میلیاردرها به طور منظم برای آن وقت صرف می کنند.

تقریبا همه میلیاردرهایی که بادزیاگ با آن ها به گفتگو پرداخت، اظهار داشتند که به مطالعه منظم رویدادهای ملی، زندگینامه ها، مجلات مربوط به صنایع مختلف و کتاب های تجاری می پردازند.

با این حال، پیتر استوردالن، یکی از مالکان هتل های زنجیره ای «نوردیک چویس»، به بادزیاگ گفته است که علاقمند به خواندن رمان های کارآگاهی است!

وارن بافت که از سرمایه گذاران بزرگ می باشد، اظهار داشته است که ۸۰% روز خود را به مطالعه اختصاص می دهد و مارک کوبان، تاجر و سرمایه گذار مشهور نیز، روزی ۳ ساعت به مطالعه و یادگیری در زمینه صنعتی که در آن مشغول است می پردازد.

این میلیاردرها فارغ از موضوعات مورد مطالعه شان، کتاب هایی را می خوانند که ارزش خواندن دارند.

بادزیاگ بر این اساس یک رویکرد سیستماتیک را پیشنهاد می کند: «فهرستی از موضوعات مورد علاقه تان تهیه کنید، عادت به مطالعه کردن را هر روز در خود پرورش دهید، و هنگام مطالعه، زیر متن های مهم را خط بکشید یا یادداشت برداری کنید.
۴. میلیاردرها تفکر می کنند!

بر اساس گفته بادزیاگ، میلیاردرها مدت زمانی را در خلوت و تنهایی خود به تفکر و اندیشه می پردازند. این کار را یا از طریق مدیتیشن انجام می دهند، و یا در حین فعالیت هایی نظیر ورزش.

تفکر و اندیشه، عادت بسیاری از افراد ثروتمند است. توماس سی کورلی، نویسنده کتاب «عادت هایت را تغییر بده تا زندگی ات تغییر کند»، به مدت ۵ سال به مطالعه و تحقیق در عادات صبحگاهی ۱۷۷ میلیونر خودساخته پرداخت، و دریافت که آن ها بیش تر از سایر افراد به تفکر و تأمل می پردازند و همین امر، کلید موفقیت آن هاست.

او می گوید که آن ها مدام از خود می پرسند: «چه کار کنم تا درآمد بیش تری داشته باشم؟»، «آیا شغلم مرا خوشحال و راضی می کند؟»، «آیا به اندازه کافی ورزش می کنم؟» و «در کدام مؤسسات خیریه دیگر می توانم مشارکت داشته باشم؟»
۵. میلیاردرها دارای یک روتین و آئین خاص هستند!

برنامه های عادی و روتین، وقتی به طور مداوم به کار گرفته می شوند، در دراز مدت نتایج بزرگی را رقم می زنند. این کار باعث حفظ و پایداری عادات شما می شود و به گفته بادزیاگ، «اثر مرکب» دارد.

وی دریافت که روتین صبحگاهی، مهم ترین روتین برای موفقیت در کسب و کار در دراز مدت است. تقریبا همه میلیاردرهایی که او با آن ها مصاحبه کرده بود، دارای روتین صبحگاهی بودند و متعصبانه آن را دنبال می کردند.

این روتین، ۴ عادت فوق الذکر را نیز، در بر می گرفت. آن ها همچنین یک روتین معمول نیز برای شروع کار خود در محل کارشان داشتند.
۶. میلیاردرها نظم را تمرین می کنند!

بادزیاگ می نویسد: «میلیاردرهایی که من با آن ها مصاحبه کردم، منظم ترین افرادی بودند که تابحال در زندگی ام دیده بودم! آن ها برای خود و اطرافیان شان، استانداردهای بالایی تعیین کرده بودند.»

به گفته او، شما با داشتن نظم و انضباط کافی در انجام آنچه که باید، می توانید به نتایج دلخواه خود دست یابید. بر اساس گفته کریس هوگان، نویسنده کتاب «هر روز میلیونرها» که درباره چگونگی ثروت سازی توسط افراد عادی می باشد، نظم و انضباط در دستیابی به ثروت، یک فاکتور کلیدی است.

بادزیاگ می گوید که میلیاردرها، به هیچ وجه ابَر انسان یا افرادی نیستند که به طور خودکار، در همه چیز بی عیب و نقص باشند! آن ها هم مثل من و شما، گاهی احساس تنبلی می کنند. تنها تفاوت شان با ما این است که آن ها از این حقیقت آگاهند و اجازه نمی دهند احساس تنبلی در آن ها باقی بماند. آن ها تمام تلاش خود را می کنند که بر ضعف هایشان غلبه کنند

امتیاز post

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.