ایرانی توانمند
Business is booming.

استراتژی سئو ۲۰۲۲ – راهنمای جامع تدوین استراتژی سئو

15

استراتژی سئو ۲۰۲۲ – راهنمای جامع تدوین استراتژی سئو

همه چیز درباره استراتژی سئو ۲۰۲۲

یک کلیشه محبوب در بین بازاریابان دیجیتال وجود دارد: سئو دیگر آن چیزی نیست که قبلا بود!

در حالی که جمله مناسب برای شنیدن این است: استراتژی سئو در سال ۲۰۲۲ نباید روی کلمات کلیدی متمرکز شود.

این روزها اکثر مشاغل اصول اولیه سئو و اهمیت آن را درک می کنند.

اما به محض اینکه صحبت از استراتژی سئو شد، آنها فقط به فکر تولید محتوا برای کلمات کلیدی بودند.

چیزی که هم پر زحمت است و هم اشتباه.

استراتژی سئو چیست؟

به عبارت ساده، استراتژی سئو فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس موضوع آن است. چیزی که باعث می شود موتورهای جستجو مانند گوگل بهتر متوجه هدف کاربر هنگام جستجو شوند. با بهینه سازی وب سایت خود بر اساس موضوعات و همچنین کلمات کلیدی مرتبط، می توانید حرفه ای بودن خود را به موتورهای جستجو نشان دهید و رتبه خوبی برای کلمات کلیدی مورد نظر خود کسب کنید.

از سئو چه می‌دانید؟

بهینه سازان موتورهای جستجو (یا سئوها) افرادی هستند که وب سایت ها را برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو و ترافیک ارگانیک بیشتر بهینه می کنند. در واقع یک متخصص سئو یک استراتژیست محتوای تخصصی است که فرصت هایی را برای هر کسب و کار شناسایی می کند تا بتواند از طریق موتورهای جستجو به سوالات کاربران در مورد خدمات خود پاسخ دهد. در ادامه به انواع سئو که یک استراتژیست سئو باید روی آن تمرکز کند می پردازیم. همراه ما باشید.

سئو داخلی یا On-page SEO: این نوع سئو بر روی محتوای داخل صفحات تمرکز می کند و با بهینه سازی این محتوا به افزایش رتبه سایت برای کلمات کلیدی خاص کمک می کند.

سئو خارجی یا Off-page SEO: این سئو بر روی لینک هایی تمرکز می کند که از بیرون به سایت اشاره می کنند. افزایش تعداد بک لینک ها و وب سایت هایی که به شما ارجاع می دهند، باعث می شود وب سایت شما بیشتر مورد اعتماد موتورهای جستجو قرار گیرد و نتایج بالاتری نسبت به سایرین دیده شود.

سئو تکنیکال: این نوع سئو بر روی معماری وب سایت و اتفاقاتی که در بک اند اتفاق می افتد تمرکز می کند و اطمینان می دهد که صفحات سایت از نظر فنی مشکل ندارند. گوگل به همان اندازه که به محتوای وب سایت شما اهمیت می دهد به کد نیز اهمیت می دهد.

استراتژی سئو زبان ساده در سال ۲۰۲۲

به خاطر داشته باشید که هر کسب و کاری بسته به منطقه ای که در آن فعالیت می کند ممکن است به استراتژی متفاوتی نیاز داشته باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد برنامه ریزی صحیح استراتژی سئو در سال ۲۰۲۱ توضیح دهیم.
استراتژی محتوای سئو در ۹ مرحله

فهرستی از موضوعات تهیه کنید.
بر اساس این موضوعات یک لیست طولانی از کلمات کلیدی ایجاد کنید.
برای هر موضوع یک صفحه ایجاد کنید.
یک وبلاگ ایجاد کنید.
هر هفته در وبلاگ خود پست بگذارید تا صفحه اقتدار خود را افزایش دهید.
یک پلان لینک بیلدینگ ایجاد کنید.
تمام تصاویر را قبل از ارسال در وب سایت فشرده کنید.
با آخرین به روز رسانی های سئو به روز باشید.
موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و اندازه گیری کنید.
یک لیست از موضوعات تهیه کنید.

کلمات کلیدی قلب سئو هستند، اما اولین قدم شما برای دستیابی به رشد ارگانیک نخواهند بود. اولین قدم این است که فهرستی از موضوعاتی که می خواهید ماه به ماه منتشر کنید تهیه کنید.برای شروع، فهرستی از ۱۰ کلمه کوتاه مرتبط با خدمات یا محصول خود تهیه کنید. برای بررسی حجم جستجو و متغیرهای آن از یک ابزار SEO مانند ابزار کلمه کلیدی گوگل یا SEMRush استفاده کنید.

در این مرحله باید موضوعات را بر اساس کلمات کلیدی محبوب تر پیوند دهید. اما فراموش نکنید که قرار نیست برای هر یک از این کلمات یک پست وبلاگ ایجاد کنید. زیرا احتمالاً رقابت زیادی بر سر کلماتی که انتخاب می کنید وجود دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که از این لیست چه چیزی استفاده کنید.

هر یک از این کلمات کلیدی یک ستون یا ستون نامیده می شود که برای پشتیبانی از کلمات کلیدی طولانی تر به نام خوشه ها یا مجموعه ها استفاده می شود.

یک لیست از کلمات کلیدی طولانی بر اساس موضوعات ایجاد کنید.

اینجاست که ما شروع به بهینه سازی صفحات برای کلمات کلیدی خاص می کنیم. برای هر ستون، از ابزار کلمات کلیدی استفاده کنید تا حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی طولانی مرتبط با موضوع اصلی را پیدا کنید. این کار با پاسخ به سوالات و نگرانی های مختلف کاربران بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب می کند. از موضوعات فرعی استفاده کنید و در نتایج جستجو ظاهر شوید تا به تدریج در کلمات کلیدی اصلی بالا بروید. در ابتدا می توانید مجموعه های دیگری را برای موضوعات فرعی ایجاد کنید و هر ستون را به یک خوشه ۵-۱۰ تبدیل کنید.

برای هر موضوع یک صفحه بسازید.

وقتی صحبت از موتورهای جستجو به میان می آید، بعید است که بتوانید یک صفحه را برای چندین کلمه کلیدی هدف قرار دهید تا در نتایج جستجو رتبه بالایی داشته باشید. اما هنوز کارهایی وجود دارد که می توان انجام داد. برای شروع، ۱۰ موضوع اصلی (ستون) را انتخاب کنید و برای هر کدام یک صفحه در سایت خود ایجاد کنید. اکنون از کلمات کلیدی طولانی که در کلاستر خود دارید برای ایجاد محتوا استفاده کنید.

نکته مهم این است که برای هر صفحه فقط از کلمات کلیدی و مفاهیم مرتبط استفاده کنید. حتی تصاویر و لینک های محتوا در صورت انتخاب می توانند در ایجاد یک تجربه کاربری خوب موثر باشند.

وبلاگ را ایجاد کنید.

وبلاگ نویسی می تواند یک راه عالی برای افزایش رتبه سایت شما و همچنین جذب کاربران شما باشد. با این حال، هر پستی که در وبلاگ منتشر می شود، صفحه ای است که می تواند شانس شما را برای دیده شدن در صفحه نتایج گوگل افزایش دهد. وبلاگ مکانی است که در آن به تفصیل روی موضوعات فرعی هر خوشه کار می کنید.

هر هفته در بلاگ خود مطلب بگذارید تا پیج آتوریتی بالا برود.

هر چیزی که در وبلاگ خود منتشر می کنید لازم نیست به یکی از خوشه های موضوعی مرتبط باشد. ایده خوبی است که هر از گاهی در مورد محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند بنویسید. هر چه کاربران بیشتر با محتوای شما درگیر شوند، گوگل بیشتر به دامنه شما توجه می کند. بنابراین حداقل یک مقاله در هفته در وبلاگ خود منتشر کنید. فراموش نکنید که شما در وهله اول برای کاربران سایت محتوا می نویسید نه برای موتورهای جستجو.

یک پلن لینک بیلدینگ بسازید.

این استراتژی سئو برای سال ۲۰۲۰، که شامل یک مدل محتوای مبتنی بر دسته است، آینده وب سایت شما را شکل خواهد داد.اما این موضوع اونجا تموم نمیشه. ۵ مرحله قبلی مربوط به تکنیک های آن صفحه یا سئو داخلی بود. ایجاد یک پلن لینک بیلدینگ برای سئو خارجی وب سایت مفید خواهد بود. حال این سوال پیش می آید که لینک بیلدینگ یا لینک بیلدینگ چیست؟

فرآیند جذب لینک از سایر بخش های اینترنت به وب سایت شما را لینک بیلدینگ می گویند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه یک صفحه ارجاع برای شما معتبرتر یا معتبرتر باشد، تأثیر مثبت بیشتری بر رتبه صفحه سایت شما خواهد داشت. در ابتدای راه، می توانید محتوای ارزشمندی را در سایت هایی مانند لینکدین یا توییتر تولید کنید و به سایت خود لینک دهید. یا حتی از خدمات وبلاگ نویسی محبوب استفاده کنید و برخی از مطالب خود را از طریق پلتفرم آنها منتشر کنید.

همه رسانه‌ها را قبل از قرار دادن در وب سایت، فشرده سازی کنید.

این یک قدم کوچک اما مهم در سئو است. همانطور که وبلاگ یا وب سایت شما رشد می کند، تصاویر و رسانه های آپلود شده در هاست شما نیز افزایش می یابد. و این رسانه بخش مهمی از توجه بصری کاربران را به خود جلب می کند. از همان ابتدا سعی کنید تمامی فایل های رسانه ای را با حداقل حجم و کیفیت در سایت خود منتشر کنید. سایت‌هایی مانند TinyPNG یا Squoosh می‌توانند تصاویر شما را بدون افت کیفیت، حتی به صورت دسته‌ای، فشرده کنند.

از آخرین به روزرسانی‌ها در حوزه سئو با خبر بمانید.

روش ها و تکنیک های بازاریابی دیجیتال و همچنین نحوه کار موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود را به روز نگه دارید. شما می توانید اخبار سئو را از طریق سایت هایی مانند SEOmoz یا Dggity Marketing دنبال کنید. فراموش نکنید که برخی تغییرات ایجاد شده در الگوریتم ها و دستورالعمل های موتورهای جستجو می تواند کل استراتژی سئوی شما را تغییر دهد.

میزان موفقیت محتواهایتان را بررسی و اندازه گیری کنید.

ممکن است زمان و انرژی زیادی برای سئوی خود صرف کنید. حالا اگر بعد از این همه راهبرد ریختن و اجرا نمی توانید ثمره زحمات خود را ببینید چه فایده ای دارد؟ پیشنهاد می کنیم تا جایی که می توانید معیارها را در نظر بگیرید و آنها را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه اندازه گیری کنید. تنها با بررسی این معیارها است که متوجه خواهید شد که آیا به اهداف سئو خود نزدیک هستید یا خیر. SEMrush ابزار خوبی برای گزارش و تحلیل سئو است.

فرآیند سئو

هنگامی که یک برنامه سئو یک ماهه دارید، ایده خوبی است که فرآیندی ایجاد کنید تا بتوانید روی بهینه سازی اهداف و کلمات کلیدی جدید خود کار کنید. ما به شما ۴ مرحله را به عنوان یک فرآیند سئو معرفی می کنیم که می توانید برای کار خود از آنها استفاده کنید.

به طور مرتب محتوای خود را بهینه کنید: هر ماه زمانی را صرف به روز رسانی محتوای وبلاگ قدیمی کنید.
به کلمات کلیدی که جستجو می‌شود توجه کنید: بعد از چند ماه بررسی کنید که کدام محتوا و کلمات کلیدی محبوب‌تر هستند. شاید لازم باشد استراتژی سئوی خود را به روز کنید.
ویرایش محتواهای قبلی را فراموش نکنید: گاهی اوقات محتوایی را در وب سایت خود می بینید که منقضی شده است و نیاز به ویرایش جدی دارد.سعی کنید با افزودن بخش های جدید یا پیوند دادن به محتوای به روز، بازخورد مخاطبان را دریافت کنید.
به صورت ماهانه استراتژی سئو تعیین کنید: ایده خوبی است که برنامه محتوای خود را در یک فایل مشترک با کل تیم قرار دهید تا بتوانید مدام آن را مرور کنید. مراحل زیر نمونه ای از یک فرآیند خوب برای تعیین برنامه سئو ماهانه شما هستند:

برنامه سئو ماهانه

برای جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود وقت بگذارید.

ایده هایی را که برای پست های وبلاگ و کلمات کلیدی در آنها دارید فهرست کنید.

فهرستی از مطالب وبلاگی که باید به روز شوند تهیه کنید.

از فرصت های خاص سئو مانند مناسبت ها و تعطیلات آگاه باشید.

تمام ایده های محتوایی خود را در یک گزارش بیاورید.

وظایف را تقسیم کنید.

در پایان هر ماه زمانی را برای بررسی پیشرفت خود اختصاص دهید.

با یک برنامه سئو ماهانه مشابه طرح فوق، و همچنین گزارش ها و بررسی های مداوم، می توانید یک استراتژی سئو مناسب ایجاد کنید. فراموش نکنید که موتورهای جستجو به ارزشی که برای مخاطبان خود ایجاد می کنید توجه دارند. پس محتوای با کیفیت تولید کنید.

برخلاف استراتژی های سئوی قدیمی و مکرر، این بار می خواهیم شما را به اهدافی که برای سایت خود تعیین کرده اید نزدیک کنیم. ۹ استراتژی سئو که در این مقاله به آنها می پردازیم به شرح زیر است:

۹ استراتژی سئو حرفه‌ای در سال ۲۰۲۱

از کلمات کلیدی روزنامه نگاری استفاده کنید

از تصاویر متحرک برای افزایش مدت زمان ماندن کاربران در صفحه استفاده کنید.

یک مرکز محتوا ایجاد کنید

کلمات کلیدی مقایسه ای را هدف قرار دهید

از پارامترهای پویا برای صفحه بندی استفاده کنید

با پادکست بک لینک بسازید

همبستگی محتوا ایجاد کنید

از ویژگی های SERP استفاده کنید

از تصاویر اصلی برای محتوای خود استفاده کنید

احتمالاً تا به حال نام این لیست را نشنیده اید. یا حتی اگر شنیده اید که نمی دانستید که آنها می توانند به استراتژی سئو شما کمک کنند. پس ادامه مقاله را از دست ندهید که جالب تر می شود.

از کلیدواژه‌های ژورنالیست‌ها استفاده کنید

اصطلاحات روزنامه نگاری همان چیزی است که بیشتر روزنامه نگاران و سایت های خبری به دنبال آن هستند. و اگر وب سایت شما در نتایج جستجوی آنها دیده شود، به احتمال زیاد یک بک لینک قوی از آنها دریافت خواهید کرد.

روزنامه نگاران معمولاً برای مقالات خود به آمار و منابع معتبر نیاز دارند. و اولین راه برای به دست آوردن این اطلاعات برای آنها گوگل است. اگر بتوانید نظر آنها را جلب کنید، این شانس را خواهید داشت که نام و حتی آدرس سایت خود را به عنوان منبع در مقاله آنها ذکر کنید.

از تصاویر متحرک استفاده کنید تا مدت زمان توقف کاربران در صفحه بیشتر شود.

مطالعات اخیر نشان داده است که مدت زمانی که کاربر در یک صفحه است می تواند تاثیر قابل توجهی در بهبود رتبه بندی گوگل داشته باشد.
یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش زمان کاربر در صفحه سایت خود استفاده از تصاویر متحرک است. به خصوص انیمیشن های با وضوح بالا مانند SVG های متحرک که همان فایل های GIF هستند اما با کیفیت بسیار بالاتر.

تصاویر متحرک می توانند از پرش محتوای شما توسط کاربران جلوگیری کنند زیرا اکثر صفحات وب از تصاویر ثابت استفاده می کنند.اما وقتی کاربر یک تصویر متحرک را می بیند، جذب آن می شود. به خصوص اگر آموزش یک مقطع را به صورت تصویر متحرک قرار دهید. از آنجایی که این فایل‌ها معمولاً حجم بسیار کمتری نسبت به ویدیو دارند، مطالعه رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی نشان داده است که مخاطبان بیشتر به ویدیوهای غیرکلامی علاقه دارند تا ویدیوهای صوتی.

هاب محتوا ایجاد کنید

مرکز محتوا چیزی شبیه به یک ویکی پدیا کوچک برای یک موضوع خاص است. می توانید مجموعه ای از محتوای ایجاد شده در مورد یک موضوع را در یک بخش دسته بندی کنید و در صفحه ای مانند صفحه فرود نمایش دهید. حال اگر مخاطبان شما بخواهند مطالبی در این زمینه مطالعه کنند، نقشه راه خوبی دارند.

هر مقاله ای را که به این شکل ایجاد می کنید در صفحه ویکی پدیا ببینید. سعی کنید محتوا را متناسب با هدف کاربر از جستجوی محتوا تنظیم کنید. تعاریف دقیق و مثال های کاربردی ارائه دهید و تا می توانید از نوشتن تجربیات و اطلاعات خودداری کنید. محتوایی ایجاد کنید که بتوان از آن به عنوان مقاله مرجع استفاده کرد.

این نوع محتوا معمولا در صفحه نتایج جستجو به خوبی دیده می شود و به نیازهای کاربر پاسخ می دهد. و از طرفی تمام محتویات یک هاب به همدیگر لینک شده و ربات های جستجوگر ارتباط بین آنها را به خوبی درک خواهند کرد. پیوند داخلی علاوه بر اهمیت به سئو، به بهبود زمان ماندگاری نیز کمک می کند.

کلمات کلیدی مقایسه‌ای را هدف قرار دهید

از کلمات کلیدی مقایسه ای برای مقایسه دو چیز متفاوت استفاده می شود. مثلا:

بازاریابی محتوا در برابر سئو
مقایسه آیفون و اندروید
Webflow یا وردپرس؟

چرا این کلمات کلیدی اینقدر مهم هستند؟ اول اینکه بسیاری از کاربران از این طریق جستجو می کنند. به خصوص کسانی که می خواهند موضوع تخصصی تری را جستجو کنند. هنگامی که کاربر جستجو می کند، “ابزارهای سئو” احتمالا جدید هستند و می خواهند اطلاعات جدیدی در این زمینه به دست آورند. اما وقتی کسی برای «moz یا ahref» جستجو می‌کند احتمالاً با ابزارهای سئو آشنایی نسبی دارد و می‌خواهد ببیند که هر یک از اینها در چه شرایطی کار می‌کنند.

دوم، معمولاً رقابت کمی برای کلمات کلیدی در موقعیت SEO وجود دارد. این بدان معناست که سئو کردن این کلمات و دیده شدن در جستجوهای گوگل راحت تر است. معیار سختی کلمه کلیدی که توسط ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار می گیرد، می تواند درجه سختی کلمه کلیدی را تعیین کند.
نکته‌ای برای حرفه‌ای‌ها: اگر از خدمات کسب و کار خود اطمینان دارید، حتی می توانید کلمه کلیدی رقابتی «شما در مقابل رقیب خود هستید» را سئو کنید و دید بیشتری داشته باشید.

از پارامترهای داینامیک برای صفحه بندی استفاده کنید

اگر محتوای طولانی دارید و می خواهید بخش های مختلفی از آن را در صفحات جداگانه ایجاد کنید، با مشکلات فنی سئو مواجه خواهید شد. روزها و شاید هفته ها طول می کشد تا این صفحات ایندکس شوند. چرا؟ چون بودجه ای برای نمایه سازی وجود دارد. این بدان معناست که گوگل اسپایدر هر بار تعداد مشخصی از صفحات سایت شما را ایندکس می کند. راه حل چیست

می توانید از پارامترهای پویا برای صفحه بندی محتوای خود استفاده کنید. به عبارت دیگر، آدرس دادن به صفحات مختلف یک مقاله به جای موارد زیر:

https: // وب سایت شما.com / main-topics / page / 2

می بایست شبیه به این باشه:

https://yourwebsite.com/main-topics?page=2

این قالب به گوگل کمک می کند تا الگوی چیدمان سایت را به درستی بشناسد. در نتیجه زمان کمتری را صرف خزیدن صفحات وب می کند. و بخشی از بودجه خزیدن برای فهرست بندی صفحات دیگر باقی می ماند.

با پادکست‌ها بک لینک بسازید

یکی از تکنیک های استراتژی سئو ایجاد پست مهمان است. اما این روزها راه بهتری وجود دارد که می تواند در دریافت بک لینک بسیار موثرتر از پست های مهمان باشد. پادکست برای انتشار پست مهمان باید:

وب سایتی را پیدا کنید که با انتشار محتوای شما موافقت کند
با آنها مذاکره کنید
یک نسخه اولیه از محتوای خود بنویسید
محتوا را تا زمانی که تاییدیه دریافت کنید بازنویسی کنید

پس از تمام این مراحل جدید، می توانید محتوای خود را به عنوان یک پست مهمان منتشر کنید. اما برای حضور در یک پادکست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از قسمت های آن را تایید کرده و مهمان آن باشید. چطور این کار را بکنیم؟ این سه نکته می تواند به شما کمک کند:

به موضوع و مخاطب پادکست توجه کنید. هنگام ارسال درخواست برای حضور در پادکست، به آنچه که مخاطبان این پادکست دوست دارند بشنوند، توجه کنید.

یک میکروفون تهیه کنید. یکی از مهم ترین مسائل پادکست های معتبر، صدا است. اگر قرار است یک فایل صوتی بی کیفیت به آنها بدهید، فرصتی برای حضور در پادکست آنها نخواهید داشت.

به مرور خود را بهتر کنید: با پادکست های کوچک شروع کنید. معمولا افراد تازه کار در این زمینه به دنبال یک مهمان در برنامه خود هستند. پس از کسب تجربه، می توانید به سراغ پادکست هایی بروید که هم مربوط به کسب و کار شما هستند و هم مخاطبان شما می توانند کاربران شما شوند.

همبستگی محتوا ایجاد کنید

همبستگی محتوا زمانی اتفاق می‌افتد که با یک کسب‌وکار، سایت، وبلاگ، کانال یوتیوب یا حتی محتوای فردی همکاری می‌کنید و با آن همکاری می‌کنید. می توانید از همکاران خود بخواهید که در همان محتوا همکاری کنند. با این کار هم می توانید مخاطبین جدیدی پیدا کنید و هم از تجربیات یکدیگر استفاده کنید.

از ویژگی‌های SERP استفاده کنید

اولین لینک در صفحه نتایج گوگل طبق آمار ۳۲ درصد از کلیک ها را دریافت می کند.
اما راه دیگری برای دریافت کلیک وجود دارد. همچنین از ویژگی های SERP استفاده می کند. اگر بتوانید برای قطعات ویژگی رتبه بندی کنید، احتمالاً خیلی بیشتر از پیوند اول خواهید دید. این شامل پرسش و پاسخ، ویدئو، گردش کار، یا محصولات است.
به طور کلی، از طریق روش های زیر می توانید موارد بیشتری را در صفحه نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنید:

مقاله در سایت مدیوم (یا ویرگول)
پست میهمان
ویدیوهای یوتیوب
فیچر اسنیپت‌ها (feature snippets)
ریچ اسنیپت‌ها (Rich snippets)
بهترین داستان‌ها (Top stories)

از تصاویر اوریجینال برای محتوای خود استفاده کنید

تصاویر با کیفیت بالا می توانند محتوای شما را ارزشمندتر کنند که به نوبه خود به رتبه بالاتر سایت شما کمک می کند. بنابراین استفاده از تصاویر باید بخشی از استراتژی سئو سایت شما باشد. اما سوال اینجاست که از چه نوع تصویری در محتوای خود استفاده کنیم؟

یکی از مطالعات انجام شده در زمینه سئو نشان داده است که استفاده از تصاویر تکراری می تواند به رتبه صفحه آسیب وارد کند.تصاویر تکراری همان تصاویر استوکی هستند که اکثر سایت ها برای محتوای خود استفاده می کنند. پس بهتر است تا جایی که می توانید از تصاویر اصلی خود استفاده کنید.

برای ایجاد تصاویر حرفه ای و اختصاصی می توانید از یک طراح گرافیک کمک بگیرید. با این کار می توانید یک اسکرین شات ساده را به تصویری حرفه ای و جذاب تبدیل کنید که تجربه کاربری بهتری را برای مخاطب ایجاد کند. همچنین می توانید تصاویر یا نمودارهای گرافیکی برای انتقال معنای یک محتوا ایجاد کنید. در این صورت حتی ممکن است سایت های دیگر از تصاویر شما استفاده کنند و با پشتیبان گیری از سایت شما اعتبار شما را افزایش دهند.

همانطور که می بینید، برای تدوین یک استراتژی سئو خوب نیازی به رفتن به سراغ راه حل های معمول و قدیمی سئو ندارید.

دوره سئو ابری

 

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.