ایرانی توانمند
Business is booming.

فعالان حوزه بیوتکنولوژی وارد بورس می شوند

19

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی بیوتکنولوژی با اشاره به نقش علوم و فناوری ها بویژه بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی در افزایش درآمدهای غیرنفتی کشور، از ورود فعالان این حوزه به بورس در آینده نزدیک خبر داد.

ایرنا : سیروس زینلی عصر دوشنبه در نشست خبری چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی که به صورت آنلاین برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا مشقاتی برای کشور بدنبال داشت و فعالان بیوتکنولوژی برای کاهش این رنج ها تلاش گسترده داشته اند.

وی، تولید کیت‌های PCR و Rapid Tsat را از جمله دستاوردهای حوزه بیوتکنولوژی در دوره کرونا نام برد و تصریح کرد: در حال حاضر دارویی نیز در زمینه درمان کرونا تولید کرده ایم که در صورت تایید وزارت بهداشت می توان از این دارو استفاده کرد.

رییس انجمن بیوتکنوژی همچنین ورود چندین واکسن تولید شده از جمله کوو ایران برکت، پاستور، سیناژن و واکسن تولیدی نیروهای مسلح و دانشگاه بقیه الله به مرحله کار آزمایی بالینی را از جمله اقدامات ارزشمند حوزه زیست فناوری دانست.

زینلی در ادامه، نقش علوم و فناوری بویژه بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی را در افزایش درآمدهای غیرنفتی مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه درصدد وارد کردن فعالان این حوزه به بورس هستیم، افزود: در حال حاضر صنعت زیست فناوری و بیوتکنولوژی در دنیا از ارزش افزوده و گردش مالی بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به ضایعه درگذشت دکتر بهزاد قره یاضی رییس سابق پژوهشکده بیوتکنولوژی تصریح کرد: با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و همچنین زحمات ارزشمند آن مرحوم و همچنین اشاعه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک در حوزه کشاورزی، بنیاد پروفسور قره یاضی راه اندازی می شود.

دبیر اجرایی چهارمین همایش بین المللی بیوتکنولوژی با اشاره به وضعیت بیوتکنولوژی در کشور اظهار کرد: ایران با وجود اعمال تحریم‌های شدید از جمله ۵ تا ۶ کشور مطرح در آسیا در زمینه بیوتکنولوژی محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، همایش ملی و کنگره بین‌المللی بیوتکنولوژی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، بزرگترین و شناخته شده ترین رخداد کشور در حوزه بیوتکنولوژی است که طی آن، تازه‌ترین یافته‌های تحقیقات بیوتکنولوژی با حضور جمعی از برجسته ترین اساتید و دانشمندان داخلی و خارجی ارائه و بررسی می‌شود.

به منظور تاکید بر اهمیت زیست فناوری در حوزه امنیت غذایی و تبیین این مهم، دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران با شعار «سده ۱۴۰۰: زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت» برگزار می‌شود.

همچنین به روال دوره‌های گذشته، همزمان با چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران، برگزیدگان پنجمین دوره انتخاب چهره‌ تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران معرفی خواهند شد.

در این همایش چهره‌های تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران نیز با دریافت «جایزه دکتر کاظمی آشتیانی» تقدیر می‌شوند که به یادبود بنیانگذار فقید پژوهشگاه رویان و چهره ماندگار تحقیقات سلول های بنیادی ایران نامگذاری شده است.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.