ایرانی توانمند
Business is booming.

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی کشور برگزار شد

با حضور مدیرکل فرهنگی وزارت علوم؛

20

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی کشور امروز در حالی به کار خود پایان داد که بر اساس تصمیم هیات داوران امسال حداقل ۱۰ نمایش اجرای عمومی خواهند داشت.
اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی کشور برگزار شد / نمایش عمومی ۱۰ تئاتر دانشگاهی در سال ۱۴۰۰

اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم : آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی عصر امروز ۱۹ تیرماه با حضور مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، برخی از متولیان تئاتر دانشگاهی، نوید محمدزاده، هادی حجازی‌فر و برگزیدگان جشنواره، در سالن سمندریان خانه هنرمندان برگزار شد.

این مراسم قرار بود به سیاق سال‌های گذشته در تالار وحدت برگزار شود اما به دلیل شرایط کرونایی و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن سمندریان خانه هنرمندان برگزار شد.

کیومرث مرادی، هادی حجازی‌فر، امیرحسین حریری، نوید محمدزاده و معصومه رحمانی مسئولیت داوری آثار بخش صحنه‌ای بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران را برعهده داشتند.

مجتبی جدی دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی با اشاره به اینکه از همه دوستانی که دست به دست هم دادند تا چراغ این جشنواره بعد از وقفه یکساله روشن شود، خطاب به دانشجویان و برگزیدگان حاضر در این مراسم، گفت: می‌دانم که امسال برای برگزاری این جشنواره شرایط سختی را داشتید و در شرایط سختی تمرین کردید. امیدوارم اگر در طی این مسیر کم و کاستی وجود داشت که البته می‌دانم حتماً وجود داشت، من را حلال کنید.

وی افزود: امیدوارم در آینده اتفاقات بهتری بیفتد و جا دارد از همه کسانی که از ابتدای برگزاری جشنواره کنار ما بودند، از جمله شورای انتخاب در هیات داوران، مدیران مجموعه خانه هنرمندان، مترجمانی که کتاب‌هایشان را در اختیار ما قراردادند و.‌‌… تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ادامه داد: نوید محمدزاده از داوران این جشنواره در آخرین لحظات برگزاری جشنواره، به من گفت نگران جایزه‌ها نباشید و همین موضوع قوت قلبی برای ما بود‌. همچنین هادی حجازی‌فر عزیز به ما قول داد در کمک هزینه‌ها به ما کمک کند.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های دکور و پلاتو گفت: افزایش هزینه‌های دکور و پلاتو شرایط را برای بچه‌ها سخت کرده بود اما خوشبختانه علاوه بر وزارت علوم، نوید محمدزاده و هادی حجازی‌‌فر به ما کمک کردند. از امیرحسین حریری که مرکز تئاتر مولوی را از یکماه گذشته برای اجراها تعطیل کردند، نیز تشکر ویژه دارم.

مجتبی جدی در ادامه اظهارات خود از وزارت علوم و مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی، اجتماعی این وزارت‌خانه و همکاران ایشان برای همراهی در برگزاری جشنواره قدردانی کرد.

وی همچنین جوایز امسال جشنواره تئاتر دانشگاهی را اعلام کرد و گفت: امسال مبلغ جایزه تندیس ما ۵ میلیون تومان، جایزه تقدیر ۲ و نیم میلیون تومان و سقف کمک هزینه ۵ میلیون تومان است.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی با اعلام این خبر که کتاب مجموعه نمایش نامه چهار دوره اخیر جشنواره تئاتر دانشگاهی به چاپ رسیده است، اظهار کرد: این کتاب از دو روز دیگر به بازار خواهد آمد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت‌.

نوید محمدزاده نیز هنگام اعلام اسامی برگزیدگان بخش بازیگری مرد گفت: ما دلی رای دادیم؛ این نظرات ماست، هرکس می‌تواند ناراحت یا خوشحال شود اما مهم این است که این دوره را با تماشاگر برگزار کردیم.

وی در ادامه برگزاری این مراسم تاکید کرد که مبالغ جایزه برگزیدگان هرگز نباید از این رقم‌‌ها کمتر شود و هر سال باید ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

امیرحسین حریری مدیر مجموعه مولوی در این جشنواره نیز به روی سن آمد و اظهار کرد: امسال هیات داوران تصمیم به معرفی کار برگزیده نداشت و مبنا بر این است که حداقل ۱۰ نمایش در سال ۱۴۰۰ اجرای عمومی داشته باشند. بنابرین امسال یک اجرای برگزیده برای معرفی جهت اجرای عموم نداریم اما یک اجرای ویژه داریم و یک تندیس به اجرای خلاقانه و صادقانه نمایش آسفالت کاران تعلق می‌گیرد.

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.