ایرانی توانمند
Business is booming.

ثبات قیمت ها و رفع موانع تولید مطالبه اصلی بازار است

رئیس اتاق اصناف کرمان:

209

یوسف جعفری در گفت وگو با خبرنگار اتاق اصناف ایران افزود: گرانی کالاهای اساسی مربوط به حوزه اصناف نیست و اصناف تنها توزیع کننده کالا با نرخ سود مشخص هستند اما در چند سال اخیر به دلیل نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی شاهد رشد روزانه قیمت کالاهای اساسی هستیم که این مساله مشکلاتی را در تنظیم بازار ایجاد کرده و می بایست دولت نظارت بیشتری بر قیمت گذاری کالاهای اساسی و تنظیم بازار داشته باشد.

وی تصریح کرد: اصناف در طی دو سال اخیر مشکلات عدیده ای به واسطه تحریم ها، رکود و نوسانات قیمت ارزی و محدودیت های ناشی از بیماری کرونا داشته اند و لازم است تا وزارت صمت پیگیر حل مشکلات جامعه صنفی و بازار کشور باشد .

جعفری افزود: در جلسات و حوزه های تصمیم گیری وزارت صمت و دیگر حوزه ها نمایندگان اصناف حضور ندارند و صدای اصناف شنیده نمی شود و از نقطه نظرات کارشناسان اصناف در حوزه تنظیم بازار و دیگر حوزه های اقتصادی بهره گرفته نمی شود.

رئیس اتاق اصناف کرمان گفت: رفع موانع پیش روی تولید داخلی و توجه به فرصت های رشد و ارتقای تولید، افزایش ارزآوری ناشی از صادرات غیرنفتی، استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای کوچک تولیدی در همه استان ها، هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت تولید، حفظ مشاغل موجود، بهبود محیط سرمایه گذاری و سهولت فضای کسب و کار، کاهش تصدی گری با توانمندسازی و حمایت موثر از بنگاه های داخلی و ….. همه و همه انتظارت جامعه صنفی از وزارت صمت است .

وی افزود: بخش خصوصی، کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی خرد نقش مهمی در حوزه تولید و تجارت دارند و اگر نگران تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری هستیم، باید به این بخش‌ها توجه شود و دولت باید تلاش کند شرایط و الزامات مورد نیاز برای فعالیت آن‌ها را فراهم کند

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.