ایرانی توانمند
Business is booming.

کنترل مگس‌ها با هک کردن مغز آن‌ها به کمک هوش مصنوعی

1,404

کنترل مگس‌ها با هک کردن مغز آن‌ها به کمک هوش مصنوعی

دانشمندان با کمک هوش مصنوعی توانسته‌اند مغز مگس‌ها را هک و حرکت آن‌ها را از راه دور کنترل کنند.‌

محققان دانشگاه پژوهشی خصوصی رایس در جنوب آمریکا نشان داده‌اند که چگونه می‌توانند مغز مگس‌های میوه را هک کنند تا آن‌ها را از راه دور کنترل کنند. در این پژوهش دانشمندان توانستند فرمانی را به نورون‌های خاص مغز مگس‌ها ارسال کنند و آن‌ها در عرض یک ثانیه پس از دریافت فرمان، دستور ارسال شده را انجام دادند.

به گزارش newatlas، تیم محققان با مهندسی ژنتیکی مگس‌ها شروع به کار کردند و یک کانال یونی حساس به گرما را در برخی از نورون‌های حشره ایجاد کردند. هنگامی که مگس کانال گرما را حس کند، نورون خاص خود را فعال و بال‌هایش را باز می‌کند. همچنین برای حرکت مگس‌ها از راه دور، دانشمندان یک محرک حرارتی به شکل نانوذرات اکسید آهن به مغز حشرات تزریق می‌کنند.

کنترل مگس‌ها با هک کردن مغز آن‌ها
کنترل مگس‌ها با هک کردن مغز آن‌ها

محققان مگس‌های مهندسی شده را در یک محفظه کوچک در بالای یک سیم پیچ مغناطیسی نگه داشتند و آن‌ها را با دوربین‌ تماشا کردند. از این رو وقتی میدان مغناطیسی شروع به کار کرد، مگس‌ها بال‌های خود را در حدود نیم ثانیه باز کردند.
ژاکوب رابینسون، نویسنده این مطالعه می‌گوید: جامعه علمی برای مطالعه مغز یا درمان اختلالات عصبی به دنبال ابزار‌هایی هستند که بسیار دقیق و کم تهاجم باشند. از این رو روش کنترل از راه دور مدار‌های عصبی منتخب با میدان‌های مغناطیسی یک قدم مهم برای پیشرفت فناوری‌های عصبی است.
هدف اصلی این تیم تحقیقاتی استفاده از این فناوری برای بازگرداندن بینایی بیماران مبتلا به اختلالات بینایی است. از این رو تکنیک‌های مشابهی برای کنترل حرکات موش‌ها استفاده شده است که می‌تواند منجر به درمان‌های بهتری برای مشکلات حرکتی با علل ریشه‌ای در مغز شود.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.