ایرانی توانمند
Business is booming.

ارائه سرویس‌های تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی

160

ارائه سرویس‌های تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم افزاری را برای ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی ارائه کردند.

حمیدرضا قدمنان، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طراحی و ساخت محصولی به نام دستیار هوشمند، گفت: این محصول برای عموم مردم تولید شده و با استفاده از این خدمت در آینده مردم قادر خواهند بود که با دستگاه‌ها و سیستم‌های خود به زبان فارسی سخن بگویند.

وی اظهار کرد: این سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند با دستگاه‌هایی چون گوشی همراه، لپ‌تاب و سایر دستگاه‌ها دستورهای فارسی، ارسال کند و همانند یک منشی است که در اختیار همه کاربرها قرار می‌گیرد و دستورات صادر شده را اجرایی می‌کند.

قدمنان، این سرویس را یک سرویس تعاملی دانست و یادآور شد: این سرویس یک نرم افزار هوشمند است که قادر به سخن گفتن است و قابلیت گفت‌وگو را دارد. این نرم‌افزار می‌تواند بر روی سخت‌افزارهای دیگر نصب شود و خدمات مورد نیاز کاربران را ارائه دهد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر این نرم افزار بر روی گوشی همراه قابل نصب است، اظهار کرد: در آینده نزدیک این نرم افزار بر روی کلیه دستگاه‌ها قابل نصب خواهد بود.

وی اضافه کرد: این نرم‌افزار در حال حاضر قادر به ارائه ۱۰ خدمت است که از جمله آن می‌توان به اعلام ساعت، آب و هوا، تماس با مخاطبان، ارسال پیام، برنامه روزانه و ارائه آخرین اخبار اشاره کرد.

قدمنان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدماتی چون ارائه فیلم به مخاطبان، مسیریابی، خرید آنلاین و تراکنش مالی به این نرم افزار اضافه خواهد شد.

مجری طرح با بیان اینکه نمونه اولیه این نرم افزار برای دانلود در کافه بازار بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: برنامه داریم که در جهت توسعه این محصول اقدام کنیم.

به گفته وی، این نرم‌افزار همانند یک انسان با کاربران تعامل دارد و تنها محدود به ارائه خدمات نمی‌شود، بلکه می‌توان با آن گفت‌وگو کرد.

 

 

تسهیل دسترسی مردم به دستگاه‌ ها و خدمات دولتی

ماراتن ساخت داستان تعاملی اربعین

هوش و بینایی ماشین

امتیاز post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.